Η Τεχνητή Νοημοσύνη της Match Engine στο FM22

Τα σχόλια των παιχτών και τα παράπονα εισακούστηκαν για τις παλαιότερες match engine μάλλον ακούστηκαν. Το FM21 προσομοιώνει καλύτερα από ποτέ με μια σειρά βελτιώσεων της Τεχνητής Νοημοσύνης  σε όλες τις περιοχές του γηπέδου που οδηγούν σε πολύ μεγαλύτερη ποικιλία στο πέρασμα του παιχνιδιού κατά τη διάρκεια ενός αγώνα.

Μέρος αυτού που κάνει τη match engine στο Football Manager 21 τόσο ρεαλιστικό είναι το γεγονός ότι οι παίκτες και οι διαιτητές θα λαμβάνουν αποφάσεις κάθε τέταρτο του δευτερολέπτου, την οποία ονομάζουμε “slice”. Αυτή η συνεχής ροή λήψης αποφάσεων σημαίνει ότι κάθε παίκτης αξιολογεί συνεχώς την κατάσταση γύρω του και εκτελεί τη δράση που πιστεύουν ότι είναι καλύτερη, με βάση τα χαρακτηριστικά του.

Στο FM21, η λήψη αποφάσεων είναι πιο πολυποίκιλη από ποτέ. Όλα αυτά οφείλονται στο γεγονός ότι οι παίκτες θα μπορούν τώρα να αλλάξουν την αρχική τους απόφαση, καθώς η κατάσταση γύρω τους εξελίσσεται. Αυτό επιτρέπει στους παίκτες να έχουν καλύτερη ανταπόκριση και να λαμβάνουν ταχύτερες αποφάσεις που οδηγούν σε μια πιο ρεαλιστική εμπειρία αγώνα με περισσότερη ρευστότητα και μεγαλύτερη ποικιλία ενεργειών που εκτελούνται στα 90 λεπτά.

Αυτή η αναθεώρηση της λήψης αποφάσεων λειτουργεί παράλληλα με τις βελτιώσεις που έχουν κάνει οι ομάδες Animation and Match AI στο ίδιο το σύστημα animation στο φετινό παιχνίδι. Η Match Team έχει επεξεργαστεί αρκετά στοιχεία του κώδικα λήψης αποφάσεων για να παρέχει τις καλύτερες πληροφορίες από το AI στο animation, έτσι ώστε το animation να φαίνεται καλύτερο και πιο ομαλό στη δράση.

1. ΑΜΥΝΑ

• Ένα από τα πιο εντυπωσιακά παραδείγματα των βελτιώσεων στη λήψη αποφάσεων των παικτών είναι το Marking στο FM21. Με τη βελτιωμένη λήψη αποφάσεων, οι αμυντικοί μπορούν τώρα να αντιδράσουν πιο έξυπνα στην επιθετική κίνηση και μπορούν να μεταβιβάσουν τα καθήκοντά τους σε άλλο αμυντικό ενώ κινούνται για να κλείσουν έναν άλλο παίκτη καθώς η επίθεση ξετυλίγεται. Αυτό θα συμβεί τόσο στο ανοιχτό παιχνίδι όσο και κατά τη διάρκεια των στημένων φάσεων(φαουλ, κορνερ κλπ).

• Οι αμυντικές γραμμές θα συμπεριφέρονται επίσης περισσότερο σαν μία μονάδα, θα συνεργάζονται για να διαταράξουν τις επιθέσεις της αντίπαλης ομάδας και να απομονώσουν πιθανές απειλές. Οι αμυντικοί θα προσπαθούν να αποτρέψουν τους επιτιθέμενους να ντριμπλάρουν πιο συχνά καθώς φαίνονται να κάνουν πολύ πιο δύσκολο για τους επιτιθέμενους να μετακινούνται σε επικίνδυνες περιοχές. Οι αμυντικοί είναι τώρα πιο προσαρμοστικοί όταν αντιμετωπίζουν μεγάλες μπαλιές προς τα εμπρός και θα παίρνουν μέρος πιο συχνά σε εναέριες μονομαχίες για να προσπαθήσουν να αποφύγουν να αφεθούν εκτεθειμένοι από μία κόντρα ή να μείνουν λιγότεροι κατά τη διάρκεια μιας αντεπίθεσης.

2. ΕΠΙΘΕΣΗ

• Ας ξεκινήσουμε με την επιθετική κίνηση.  Η βελτίωση έχει επικεντρωθεί πολύ στο positioning τόσο των AMC όσο και των επιθετικών και, ανάλογα με το ρόλο τους, να κοιτάξουν τώρα να έρχονται πιο συχνά στη μπάλα και να προσφέρουν υποστήριξη στους συμπαίκτες τους στη μπάλα ή να τραβούν τους αμυντικούς από τη θέση τους. Έχουν τροποποιηθεί οι οδηγίες «Focus play down flanks» για να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα του παιχνιδιού από τα άκρα.

• “Focusing play down flanks” ή “the middle”  θα έχει τώρα πιο εμφανή επιθετική κίνηση καθώς οι ομάδες θα κοιτάξουν να υπερφορτώσουν ορισμένες περιοχές του γηπέδου για να εκμεταλλευτούν χώρο στις αντίστοιχες αντίθετες περιοχές.

• Σε γενικές γραμμές, το FM21 έχει δώσει βάση στο τελευταίο τρίτο (Final Third) καθώς οι επιτιθέμενοι κοιτάζουν να δημιουργούν χώρο ή να εκμεταλλεύονται κενά στην αμυντική γραμμή.

• Δεν είναι μόνο το play-up παιχνίδι που έχει βελτιωθεί στο FM21, αλλά έχουν γίνει και κάποιες αξιοσημείωτες αλλαγές στο παιχνίδι. Οι παίκτες τώρα γνωρίζουν πολύ περισσότερο τον χρόνο που χρειάζονται για να σουτάρουν και έχουν καλύτερη αίσθηση του χώρου, ειδικά σε περιπτώσεις one-on-one. Μιλώντας για αυτό, όταν βγαίνουν τετ-α-τετ με τον τερματοφύλακα, οι παίκτες θα κάνουν καλύτερες επιλογές με βάση τη γωνία τους προς το γκολ και τη θέση του τερματοφύλακα. Είναι πιθανό να δείτε περισσότερες λόμπες στον τερματοφύλακα φέτος. Η επιλογή των σουτ και η χωρική αίσθηση συνδέονται με τα χαρακτηριστικά του παίκτη, ώστε περισσότεροι skillful παίκτες θα έχουν μια ευρύτερη ποικιλία σουτ στη διάθεσή τους και θα γνωρίζουν ακριβώς πόσο χώρο έχουν στη διάθεση τους για κάποια κίνηση.

• Θα δείτε επίσης ένα υψηλότερο ποσοστό παικτών να πασάρουν, και όχι να σουτάρουν, από στενές γωνίες, ανάλογα με την τακτική σας ρύθμιση και τον σχετικό παίκτη – ορισμένοι θέλουν απλώς να δοκιμάσουν και να σκοράρουν από οπουδήποτε, όπως και στην πραγματική ζωή.

• Οι επιτιθέμενοι παίκτες θα πέφτουν πιο εύκολα στην περιοχή και άσχετα αν έχουν νιώσει κάποια επαφή από έναν αμυντικό. Θα τους δείτε να ζητούν πέναλντι στον διαιτητή με την κατάλληλη αντιμετώπιση πάντα.

• Υπάρχουν περισσότεροι παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη όταν χρησιμοποιείται επίσης το VAR. Προηγουμένως, οι διαιτητές θα είχαν πολύ μεγάλη πιθανότητα να λάβουν τη σωστή απόφαση όταν χρησιμοποιούσαν το VAR στο FM, αλλά, όπως έχουμε δει στον πραγματικό κόσμο, υπάρχουν ορισμένες περιπτώσεις όπου το VAR είναι υποκειμενικό και οι διαιτητές δεν παίρνουν πάντα την απόφαση, ό,τι η πλειοψηφία θα θεωρούσε το «σωστό». Έτσι, στο FM21, οι διαιτητές μερικές φορές θα είναι πιο υποκειμενικοί όταν χρησιμοποιούν το VAR για οτιδήποτε άλλο εκτός από τις οφσάιντ κλήσεις και θα δείτε ακόμη και ασυνέπειες από τον έναν διαιτητή στον άλλο σε αποφάσεις σε παρόμοια σενάρια, όπως στην πραγματική ζωή!

• Μια άλλη προσθήκη όταν πρόκειται για offside- οι παίκτες θα γνωρίζουν πλέον πότε βρίσκονται σε προφανή θέση οφσάιντ και θα αποφύγουν την εμπλοκή με την μπάλα.

3. ΚΕΝΤΡΟ

• Η κίνηση στο κέντρο του γηπέδου έχει επανασχεδιαστεί για το FM21. Ένα από τα πιο προφανή παραδείγματα αυτού είναι ο τρόπος με τον οποίο έχει αυξηθεί ο αριθμός των παρεμβολών σε όλο το γήπεδο αλλά ιδιαίτερα σε περιοχές του κέντρου. Οι παίκτες θα κοιτάξουν τώρα ενεργά να μπλοκάρουν τις γραμμές που περνούν αντί να παρακολουθούν την κίνηση της μπάλας. 

• Έχει επίσης εξισορροπηθεί η λήψη ρίσκου από παίκτες του κέντρου. Ολόκληρη η φιλοσοφία γύρω από το κεντρικό παιχνίδι είναι τώρα χτισμένη για να πάρει τους πιο επιθετικούς παίκτες που επιτίθενται στην μπάλα γρηγορότερα, πράγμα που σημαίνει ότι ορισμένοι παίκτες θα μοιάζουν να παίζουν πιο ριψοκίνδυνα, πιο direct passing σε συμπαίκτες που βρίσκονται σε κεντρικές περιοχές της επίθεσης. Αυτό οφείλεται εν μέρει στην αναδιοργάνωση της ομαδικής διδασκαλίας «Focus Play Through Middle» που δίνει πλέον μεγαλύτερη έμφαση σε αυτές τις κεντρικές πάσες. 

• Οι αμυντικοί γνωρίζουν επίσης τώρα περισσότερο την απειλή του παιχνιδιού σε κεντρικές περιοχές και θα αντιδράσουν πιο ενστικτωδώς σε εκείνα τα σενάρια που θα οδηγήσουν σε ακόμη περισσότερες αναχαιτήσεις της κατοχής

4. ΤΕΡΜΑΤΟΦΥΛΑΚΑΣ

• Οι τερματοφύλακες γνωρίζουν τώρα πολύ περισσότερο τη στιγμή που πρέπει να τοποθετηθούν για ένα σουτ του αντιπάλου. Όταν οι επιτιθέμενοι είναι μέσα ή γύρω από την περιοχή, οι καλοί τερματοφύλακες θα αναζητήσουν παίκτες που είναι έτοιμοι να σουτάρουν και θα τοποθετηθούν ανάλογα.

• Στο FM21, οι τερματοφύλακες τώρα είναι πιο πιθανό να προσπαθήσουν να κάνουν εναέριες εξόδους, βγαίνοντας για να διεκδικήσουν σέντρες και ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους, μπορεί να διώχνουν την μπάλα με γροθιές πιο συχνά. Θα λάβουν επίσης υπόψη τις καιρικές συνθήκες, οπότε, για παράδειγμα, σε μια υγρή και θυελλώδη μέρα, θα είναι πιο πιθανό να διώξουν την μπάλα αντί να διακινδυνεύσουν ένα επικίνδυνο πιάσιμο.

Πηγή: Άλκης Κόκκαλης για το Football Manager Greek Community

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: